Arena Princippet: Eksempler på produktpræsentation


Arena Princippet er en anvendelsesform fra området af visuel merchandising i detailhandlen. Det omhandler primært produktlayout og produktpræsentation, hvor højden på de enkelte hylder er en afgørende faktor. Arena Princippet giver kunden et overblik over hele butikken fra indgangsområdet.

For at Arena Princippet skal fungere, skal hylder som er placeret ved og i umiddelbar nærhed af hovedindgangen, være lavere end alle de efterfølgende hylder. Dette koncept fortsætter til reolerne på butikkens bagvægge, som er de højeste. Højden på hylderne fortsætter således med at stige indad, hvilket skaber "arenaeffekten". Produkter som ligger længere fra kundens synsfelt, kan således nemt spottes og vække interesse.

Betydningen for dit salgsfremstød

Arena Princippet sørger for, at dit komplette sortiment præsenteres klart og tydeligt. Kunden kan hurtigere finde de varer som søges, og samtidig bliver opmærksomheden henledt på mange andre varer. Med arenaeffekten skabes en behagelig åben fornemmelse i lokalet. Med det åbne rumdesign inviteres kunderne til at kigge indenfor.

Med produktpræsentationen ved dit Point of Sale præsenteres dit sortiment på en overskuelig måde og i høj kvalitet. Påvirk kunders gangruter med en målrettet indretning af butikken. Med en god synlighed af produktpaletten tilskynder kunderne til at købe. Dermed bidrager Arena Princippet aktivt til salgsfremstød.
 

 

Systemer til produktpræsentation efter Arena Princippet

Negativt eksempel: Det skal ikke se sådan ud

  • varerne i gangen er kun synlige
  • dårlig orientering for kunderne
  • omfanget af sortimentet er ikke genkendeligt
  • høje hylder skaber en følelse af indespærring

luk menu
Gå til top